16. ročník národní přehlídky propagačních materiálů v cestovním ruchu Tourpropag Písek se nesl ve znamení rodiny: Oproti loňským ročníkům, kdy byly vyhlašovány nejlepší tiskoviny v mnoha samostatných kategoriích podle typu tiskovin, tedy kupř. nejlepší brožura, nebo nejlepší leták, se letos hodnotil v jediné, sjednocené kategorii, nejlepší soubor propagačních materiálů určených pro rodinu. "Druhá a zároveň poslední kategorie pak zohlednila poprvé součinnost propagace formou tiskovin se stále dominantnější webovou prezentací jednotlivých turistických regionů, obcí či turistických cílů," řekla za organizátory přehlídky Edita Kučerová z Městského úřadu Písek.
Otevřte 13. komnatu je nejúspěšnější projekt marketingu cestovního ruchu v Česku
Nejúspěšnějším soutěžícím subjektem se stal Zlatý pruh Polabí se svým projektem Otevřte 13. komnatu, který teprve od začátku letošního května nabízí netradiční, interaktivní prohlídky s tajemnou postavou na celkem 10 českých hradech a zámcích - kupř. na Kosti, Kačině, Grabštejně či Loučeni. Projekt Otevřte 13. komnatu se stal vítězem kategorie synergie tištěné a webové prezentace, ve druhé kategorii, hodnotící pouze úroveň tiskovin, pak obdržel 2. místo. "Snažíme se opravdu o kompletní zážitkový produkt, který má zasáhnout při prohlídkách vybraných hradů a zámků všechny smysly návštěvníků, včetně třeba hmatu nebo chutí. Jsme nesmírně rádi, že si odborníci všimli naší snahy po komplexnosti i na úrovní samotné propagace - tedy našich snah oslovit jak moderního turistu, který surfuje před výletem na webu, tak i konzervativnějšího milovníka historického dědictví, kterému stále víc než klávesnice počítače voní papír," řekl Jiří Senohrábek z oceněného Zlatého pruhu Polabí, jinak zároveň manažer zámku Loučeň.
Infocentrum na kolech budí zvědavost turistů a všech kolemjdoucích
Odborná veřejnost na Tourpropagu, ale i obyvatelé Písku byli první, kdo mohl v blízkosti Kamenného mostu, nejstaršího v Čechách, vidět zaparkované mobilní informační turistické centrum k projektu. Nebylo možné si ho nevšimnout: Oči kolemjdoucích přitahovaly fotografie tajuplných postav z hradních legend a dějin v životní velikosti, které pokrývají stěny karavanu. "Chceme náš opravdu novátorský projekt propagovat širší paletou forem. Jednou z nich jsou plánované výjezdy mobilního infocentra všude tam, kde se schází velký počet příznivců výletů po Česku - tedy především napříč republikou, ale i blízkým zahraničím při konání divácky nejatraktivnějších turistických akcí. Jednou z nich bude třeba první červnový víkend Královský průvod na Karlštejn, kdy mobilní infocentrum dorazí na Pražský hrad, do Dobřichovic i pod samotný hrad Karlštejn. Tyto naše široké aktivity bychom nemohli podnikat bez podpory fondů Evropské unie, konkrétně programu IOP, vyhlášeného ministerstvem pro místní rozvoj,"řekl Pavel Hlaváč ze Zlatého pruhu Polabí.
Sklizeň už v květnu. Řeč je o oceněních pro zámek Loučeň
Hned dvě ceny z Tourpropagu Písek, které od nynějška zdobístěny infocentra a kanceláří zámku Loučeň, kde má Zlatý pruh Polabí své sídlo, nejsou jediným květnovým úspěchem zámku Loučeň v cestovním ruchu: V polovině května přivezla Kateřina Šrámková, jednatelka Loučeň a. s. pro zámek z Prahy národní ocenění Marketér roku 2011.